
Scratch ile Matematik
17 Mart 2021
12. Sınıflarımız İçin “Üniversite Hazırlık Sürecinde Teknik ve Psikolojik Destek” Konulu sunum Gerçekleştirildi
18 Mart 2021
7. Sınıf öğrencilerimiz 8- 12 Mart haftası gerçekleştirdiğimiz ‘Daha İyi Bir Dünya İçin Matematik’ temasıyla planlanan hafta kapsamında ‘Platonik Cisimleri’ tanıdılar ve düzgün yirmi yüzlülerden dünya maketleri oluşturdular.
Platon’ a göre doğa beş öğeden oluşuyordu, her bir doğal öğe bu düzgün çokyüzlüler ile simgelenebilirdi. Ona göre dört yüzlü (tetra-hedron) ateşi, altı yüzlü (hexa-hedron) toprağı, sekiz yüzlü (octa-hedron) havayı, on iki yüzlü (dodeca-hedron) evreni ve yirmi yüzlü (icosa-hedron) ise suyu simgeliyordu. Platon’nun "Timaus" adlı eserindeki düşüncesinden dolayı bu şekillere ‘Platonik Cisimler’ adı verilir.
Platon’ a göre doğa beş öğeden oluşuyordu, her bir doğal öğe bu düzgün çokyüzlüler ile simgelenebilirdi. Ona göre dört yüzlü (tetra-hedron) ateşi, altı yüzlü (hexa-hedron) toprağı, sekiz yüzlü (octa-hedron) havayı, on iki yüzlü (dodeca-hedron) evreni ve yirmi yüzlü (icosa-hedron) ise suyu simgeliyordu. Platon’nun "Timaus" adlı eserindeki düşüncesinden dolayı bu şekillere ‘Platonik Cisimler’ adı verilir.